MIKÄ IHMEEN D-KLUBI?

Suomalainen lääkäriseura Duodecim on järjestänyt vuodesta 2003 yhdessä paikallisosastonsa Helsingin seudun Duodem –seuran kanssa keskusteluiltoja, joissa vapaamuotoisesti jutellen pureudutaan ajankohtaisiin lääkärin ammattiin ja käytännön työhön liittyviin aiheisiin. Sittemmin myös kandiseurat LKS ja Thorax ovat olleet mukana uusien keskusteluiltojen ideoimisessa ja järjestämisessä.

Jotta keskustelu voisi paremmin perustua myös asiatietoon, on iltaa kutsuttu alustamaan asiantuntija käsiteltävän aiheen alueelta. Vuosien varrella on keskusteltu muun muassa uskomuslääkinnästä, sikiödiagnostiikasta, maahanmuuttajapotilaista ja siitä, saako lääkäri tehdä virheitä. Iltojen tarkoituksena ei ole niinkään löytää oikeita tai vääriä vastauksia, vaan vaihtaa ajatuksia ja kokemuksiakin rennossa seurassa viinin ja iltapalan kera.

Keskusteluiltoihin ovat tervetulleita ihan kaikki lääketieteenopiskelijat kurssiin katsomatta, lääkärit sekä varttuneemmat ja kokeneemmat kollegat. Pyydämme ilmoittautumaan etukäteen tarjoilujen mitoittamiseksi ja erityisruokavalioiden huomioimiseksi.

Lisätietoja: kari.hevossaari@helsinki.fi

Aiemmat D-klubitilaisuudet